Mark Zuckerberg bocsánatot kért a „fennakadásért”

A Facebook alapítója, Mark Zuckerberg bocsánatot kért a „fennakadásért”, amelyet a közösségi médiaszolgáltatások csaknem hat órás leállása okozott – világszerte több mint 3,5 milliárd felhasználót érintve.

A milliárdos bocsánatot kért, miután egy belső technikai probléma miatt hétfőn délután 16 órakor a Facebook, a Messenger, a Whatsapp és az Instagram offline állapotba került.

A rendszer visszaállítása este 10 óra körül sikerült

Órákon keresztül emberek milliárdjai találták magukat a közösségi média eszközei nélkül, amelyekre támaszkodva tartották a kapcsolatot barátaikkal és családjukkal, mások pedig nem tudtak hozzáférni a Facebook bejelentkezést igénylő szolgáltatásokhoz.

Problémát okozott az is szerte a világon, hogy azok a vállalkozók, amelyek a közösségi médiát használják az ügyfelekkel való kapcsolattartáshoz, váratlan problémába ütköztek, pénzügyi tranzakcióik leálltak.

Maga Zuckerberg úgy vélte, hogy maga a Fortune üzleti nyomon követő szoftvere alapján becslések szerint 6 milliárd (1 800 000 000 000 forint) dollárt veszített el személyes vagyonából, amikor a Facebook részvényei zuhanni kezdtek a leállás miatt.

A kieséseket nyomon követő Downdetector szerint világszerte mintegy 10,6 millió helyi problémát jelentettek – ez a legnagyobb szám, amelyet valaha is rögzítettek.

A Facebook később azt mondta, hogy egy hibás konfigurációváltás hozta offline állapotba, amely nemcsak a webhelyeket és az alkalmazásokat érintette, hanem a vállalat belső eszközeit is.

Ezek közé az eszközök közé tartozott a Facebook belső e -mailje és még a vállalati belépő kártyák is.
Egyes jelentések arra utalnak, hogy a Facebook központja „összeomlott”. Még „azok is, akik megpróbálták megoldani a problémát, egyszerűen nem tudtak belépni az épületbe – mondta Sheera Frenkel, a New York Times technológiai riportere a BBC -nek.

A New York Times jelentése szerint a probléma végül megoldódott, miután egy csoportnak sikerült bejutnia az egyik kaliforniai adatközpontba, és alaphelyzetbe állítani a szervereket.

A cég ezt nem erősítette meg.

  Egy nem minden napi pillanat

A Facebook azt mondta, dolgoznak a történtek megértésén, és mint mondták „ellenállóbbá tegye infrastruktúránkat”. A technikai szakértők úgy írták le a problémát, hogy a közösségi média óriás leesett az internet térképéről, ezért nem sikerült elérni a világhálón.

A cég szerint

„nincs bizonyíték arra, hogy a felhasználói adatok sérültek volna”.

A kimaradás különösen nehéz időszakban következett be a vállalat számára, hiszem a közösségi média egyre nagyobb nyomást gyakorol a társadalom szinte minden szegmensére.

Frances Haugen, a Facebook korábbi munkatársa vasárnap azt mondta a CBS hírügynökségnek, hogy a vállalat a

„növekedést helyezi előtérbe a biztonsággal szemben”


.Frances Haugen ma kedden tanúskodik a szenátusi albizottság előtt a „Védjük a gyerekeket online” elnevezésű meghallgatáson arról, hogy a vállalat milyen kutatást végzett az Instagram hatásairól a fiatal felhasználók mentális egészségének megvédése érdekében.

Via: bbc.com

Megosztom