A parkolásról és a sebességkorlátról

Megosztom

Egységes szemléletben készült új parkolási rendszerre van szükség a fővárosban, amely az első negyedórában ingyenes, azt követően pedig sávosan növekvő díjakat tartalmaz a belvárosban – mondta a főpolgármester csütörtökön, a budapesti Városháza Facebook-oldalán közvetített, Budapest Restart című beszélgetéssorozat negyedik adásában.




Karácsony Gergely hangsúlyozta, azért tartja szükségesnek a progresszív díjazási rendszer bevezetését a Belvárosban, hogy mindenki csak addig parkoljon, amíg az feltétlenül szükséges, és így gyorsabban váljanak szabaddá a helyek, könnyebben lehessen parkolni a városban. Ezzel kapcsolatban megjegyezte, a parkolás ingyenessé tétele ezzel éppen ellentétes hatást váltott ki, hiszen sokan hetekig egy helyen hagyják az autójukat, emiatt pedig gyakorlatilag lehetetlenné vált a parkolás.

Közben a 168ora.hu arról cikkezett, hogy komoly áremelés várható a parkolási díjakban.

A parkolási rendelet módosításáról döntött szerdán délután a fővárosi közgyűlés. Eszerint négy kerületben, a II., a XII., a XIII. és a XIV. kerület egyes parkolási zónáiban eggyel drágábbra ugranak a díjtételek. A koronavírus-járvány miatt márciustól ingyenes volt a parkolás Budapesten (is), de a kormány a napokban feloldotta ezt az intézkedést, és július 1-től ismét fizetni kell mindenhol. A drágulás augusztus 1-től kezdődik.

 

Durván drágul a parkolás Budapesten, egyes zónákban duplázódnak a díjak augusztus 1-tõl

A fõvárosi parkolási rendszerben ötféle díjtétel van (175, 265, 350, 440, 525 forint óránként), és attól függõen alkalmazzák, hogy az
adott parkolási zónában milyen sokan akarnak parkolni, vagy mennyire akarják megóvni a parkoló autóktól.

Olvassa el a részleteket a 168ora.hu oldalon

 

 

A főpolgármester kitért arra is, nem mindenhol, vagyis nem „fűnyíróelv” alapján akarják csökkenteni a sebességkorlátot, hanem csak azokon a helyeken, ahol azt a közlekedés biztonságának növelése, vagy a zajterhelés, illetve a légszennyezés csökkentése indokolja.
Karácsony Gergely elmondta, a budapesti és az agglomerációs közlekedést a jelenleginél sokkal jobban össze kell „fésülni”.
A főpolgármester a kormányt dicsérve megjegyezte, a közlekedés szempontjából is jó irányt jelenthet a rozsdaövezetben épülő lakások áfakedvezménye.

Címlapfotó:  Merész Márton


Megosztom