Megújította építési engedélyét a Gellérthegyi SIKLÓ Kft.

Megosztom

Megújította építési engedélyét a Gellérthegyi SIKLÓ Kft., a tervek szerint 2023 második félévében indul az új sikló – tudatta a cég közleményben hétfőn.

    Budapest Főváros Kormányhivatala új építési engedélyt adott ki a Gellért-hegyre tervezett sikló megépítésére a jelenleg hatályos, február 1-jén lejáró engedély mellett, így folytatódhat az építési munkálatok előkészítése.
    Walton Imre, a Gellérthegyi SIKLÓ Kft. ügyvezetője azt közölte: a Budavári Önkormányzat kezdeményezésére, egyetértésben a Fővárosi Önkormányzattal, több olyan módosítást hajtottak végre a projekt műszaki tartalmában, amelyek még környezetkímélőbb teszik a beruházást.


    A terület birtokba vétele után kezdődnek a tereprendezési munkálatok és a régészeti feltárások, majd a tényleges kivitelezés, amely a tervek szerint 13 hónapig tart.
    A Gellért-hegyi sikló megépítésével több mint százéves terv válhat valóra. A Gellért-hegy környezetbarát módon kapcsolódhat be a főváros vérkeringésébe, kitilthatják a városrész forgalmát terhelő, az ottlakók életminőségét negatívan befolyásoló turistabuszokat. Az idegenforgalmi főszezonban naponta átlagosan 350-400 turistabusz fordul meg a Gellért-hegyen.


Csaknem 70 fát vágnak ki az új sikló miatt a Gellért-hegyen

Az Erzsébet-híd budai hídfőjénél, a Hegyalja út – Krisztina körút találkozásánál épülhet meg a Gellért-hegyre tervezett sikló egyik végállomása, a csatorna információi szerint a szükséges régészeti munkák már megtörténtek a területen.

nepszava.hu



    A Gellért-hegyi sikló egy 300 méteres, kötött pályán haladó, több kocsiból álló elektromos hajtású közlekedési eszköz lesz, amely 72 másodperc alatt teszi meg az utat a Gellért-hegy lábától a tetejére tervezett kilátóig. A beruházás célja a turistabuszforgalom kiváltása és Budapest turisztikai kínálatának gazdagítása – tudatták.
    A cég korábban azt közölte: a tervek szerint a sikló bejárata a Tabán területén, a Hegyalja út alatt kialakított aluljáróból fog nyílni. A jármű az Orom utcáig, mintegy 100 méteres szakaszon, a föld alatt fog közlekedni. Innen pedig egy 3-4 méter magas hídszerkezeten, a felszín felett megy tovább egészen a Citadella sétányhoz csatlakozó felső állomásig. A sikló kabinjai 50 utas szállítására lesznek alkalmasak, kevesebb mint másfél perces menetidővel, így a sikló óránként akár 1200 embert is feljuttat a Gellért-hegy tetejére.

  Két helyszínen is várja a látogatókat az Erőművek Éjszakáján

További híreink


Megosztom