Hazudott a Samsung Australia. Hirdetett telefonjaik egy része nem bírja a vizet

Arold Péter

Az ausztrál szövetségi bíróság 14 millió dolláros büntetés megfizetésére kötelezte a Samsung Electronics Australia Pty Ltd-t (Samsung Australia), miután az ACCC által indított eljárásban elismerte, hogy a fogyasztókat félrevezette a különböző Samsung Galaxy telefonok medencébe vagy tengervízbe való bemeríthetőségével kapcsolatban.

A hamis vagy félrevezető állítások az S7, S7 Edge, A5 (2017), A7 (2017), S8, S8 Plus és Note 8 Samsung Galaxy telefonok vízállóságáról szóltak. Ausztráliában több mint 3,1 millió ilyen Galaxy telefont adtak el.

2016 márciusa és 2018 októbere között a Samsung Australia marketingkampányt folytatott, amely kilenc hirdetést tartalmazott(a link külső), amelyet a Facebookon, a Twitteren, az Instagramon, a weboldalán és az üzletekben tettek közzé, amelyek azt mutatják, hogy ezek a Galaxy telefonok alkalmasak medence- és tengervízben való használatra.

A Samsung Ausztrália elismerte, hogy ha a Galaxy telefonokat medencébe vagy tengervízbe merítik, fennáll annak a veszélye, hogy a töltőcsatlakozó rozsdásodik, és leáll, ha a telefont még nedves állapotban töltik.

„A Samsung Ausztrália vízállósági állításai fontos értékesítési pontot jelentenek ezeknek a Galaxy telefonoknak. Sok fogyasztó, aki Galaxy telefont vásárolt, már azelőtt ki volt téve a félrevezető hirdetéseknek, mielőtt új telefont vásárolna”

– mondta Gina Cass-Gottlieb, az ACCC elnöke.

Több száz panaszt áttekintettek olyan fogyasztóktól, akik arról számoltak be, hogy problémákat tapasztaltak Galaxy telefonjaikkal, miután az víznek volt kitéve, és sok esetben arról számoltak be, hogy Galaxy telefonjuk teljesen leállt.

A Samsung Ausztrália anyavállalata, a Samsung Electronics Co., Ltd. (SEC) már a Galaxy telefonok piacra dobása előtt igyekezett enyhíteni a töltőportok korróziójának hatásait, amelyeket a vízzel való érintkezést követő töltés okoz. Ennek ellenére a Samsung Australia marketingkampánya népszerűsítette a Galaxy telefonok használatát a medencékben és a tengervízben, miközben továbbra is fennállt az esély arra, hogy a Galaxy telefonok megsérüljenek a korrózió miatt.

„A Samsung Ausztrália Galaxy telefonjait népszerűsítő hirdetéseiben olyan emberek szerepeltek, akik medencékben és tengervízben használták telefonjukat, annak ellenére, hogy ez végül jelentős károkat okozhat a telefonban”

– mondta Cass-Gottlieb asszony.

Ez a büntetés erős emlékeztető a vállalkozások számára, hogy minden termékre vonatkozó állítást alá kell támasztani. Az ACCC továbbra is végrehajtja a végrehajtási intézkedéseket azokkal a vállalkozásokkal szemben, amelyek termékeik természetére vagy előnyeire vonatkozó állításokkal félrevezetik a fogyasztókat.

A Samsung Ausztrália jogsértő magatartásának túlnyomó többsége az ausztrál fogyasztóvédelmi törvény megsértéséért kiszabott maximális szankciók emelése előtt történt. Az új szankciórendszer szerinti hasonló magatartások nagyobb szankciókat eredményezhetnek.

A Samsung Australia elismerte, hogy megsértette az ausztrál fogyasztóvédelmi törvényt, és közös beadványt nyújtott be az ACCC-vel a szankciók és meghagyások tekintetében.

Arra biztatjuk azokat a fogyasztókat, akik megvásárolták a megfelelő Galaxy telefonok egyikét, és megsérültek a töltőporton, miután a telefont medencébe vagy tengervízbe merítették, majd megpróbálták feltölteni a telefont, miközben a víz a kikötőben maradt, forduljanak a Samsung Ausztráliához.

VIA

Hozzászólok

Szólj hozzá

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .