Járatritkítás, vagy fejlesztés?

Karácsony Gergely és Vitézy Dávid egymásra lelt, legalább is most a közlekedés professzora Vitézy Dávid fejtette ki véleményét a budapesti közlekedéssel kapcsolatos észrevételéről, természetesen Facebook oldalán is teret adva annak.

Mától léptek életbe a ritkított hétfői menetrendek a BKK hálózatán. Bár próbálják úgy beállítani, mintha itt valamiféle optimalizálás és átcsoportosítás történt volna, a valóságban kizárólag ritkítás történt. Sehol nem jártak sűrűbben a járatok ma reggel, mint múlt hétfőn – viszont számos városrészben ritkábban.

Íme 5 példa a sok közül a BudapestGO hivatalos adatai alapján:

– 7E – Újpalota és Zugló fontos expresszjárata a Thököly úton

– 11-es és 111-es – a II. kerület legsűrűbb buszjárata

– 161E – Rákoscsaba és Rákoskeresztúr expresszjárata az Örs vezér terére

– 142E – Gloriett-telep és Havanna-lakótelep gyorsjárata a Határ úthoz

– 159-es – Csepel, Szent László úti lakótelep sűrű csuklós járata a Szent Imre térre

Karácsony Gergely főpolgármester csütörtökön még azzal indokolta a múlt péntektől hatályba lépő és 53 járatot érintő járatritkítási csomagot, hogy a “home office-nak, és a rugalmas munkabeosztásnak köszönhetően az átlagosnál kevesebben utaznak”. Nehéz belátni, hogy a csepeli, újpalota, kőbányai vagy épp a Havanna-lakótelepen lenne az otthoni munkának a legnagyobb hatása. És ezeken a zsúfolt gerincjáratokon nem önmagában az 1-2 perccel hosszabb várakozási idő, hanem a jelentősen csökkentett kapacitás okozza a fő problémát.

Péntek estére már azonban a főpolgármester azt mondta az ATV-ben, hogy „Budapesten nincs járatritkítás”. Sajnos ez nem igaz: Budapesten járatritkítást vezettek be. És itt az ideje visszavonni.

Megosztom
  Több mint nyolcmillió önkéntes ajánl fel világszerte ingyenes, interaktív bibliai oktatási tanfolyamot

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .