A Meta mesterséges intelligenciával javítja a hirdetések hatékonyságát

Az online biztonság és a személyes adatok védelme kiemelt jelentőséggel bír mindenki életében. Számos botrány borzolta a kedélyeket az elmúlt években a különböző közösségi média oldalak adatgyűjtési stratégiái miatt.

Ennek okán a Meta most egy új hirdetéscélzási modellt fejlesztett ki, aminek már nincs szüksége adathalászatra, hála a mesterséges intelligenciának.

A Meta adatgyüjtése

Amikor belépünk a Facebookra vagy az Instagramra, rövid időn belül biztosan találkozunk különböző hirdetésekkel és reklámokkal. Azonban azt kevesen tudják, hogy azok a reklámok nem véletlenül jelentek meg pont nekünk, pont most. Dávid Ádámot, a Kiszervezett Marketing Kft. ügyvezetőjét kérdeztük a Meta új adatgyűjtési mechanizmusáról.

Ádám rámutatott, hogy 2023 első negyedévében a Meta szolgáltatásaiban a hirdetésmegjelenítések száma 26%-kal nőtt, míg a hirdetésenkénti átlagos ár 17%-kal csökkent. Tehát hogyan képes a Meta relevánsabb hirdetéseket megjeleníteni a felhasználóknak, kevesebb személyes adat felhasználásával?

A Meta Lattice újdonságai

A Meta Lattice nevű új hirdetésmegjelenítési stratégia célja, hogy előre jelezze, hogyan fognak a felhasználók reagálni egy-egy hirdetésre. Ehhez a mesterséges intelligenciát hívja segítségül. Amint azt Dávid Ádám kifejtette:

„A Meta Lattice képes átfogóan javítani a Facebook és Instagram hirdetések teljesítményét. Lényegében a Lattice rendszer a legvalószínűbb felhasználói válaszokat jelzi előre, anélkül, hogy túl sok adatot gyűjtene az emberektől. Tehát úgy működik, mint egy nagyon modern időjós, csak éppen nem az időjárást, hanem a kattintásokat és a vásárlói reakciókat jósolja meg.”

A Lattice tudásmegosztást használ a Meta különböző felületein (pl. Facebook-hírfolyam, Instagram-történetek, Reels-videók), hogy kibővítse a potenciális ügyfelek érdeklődésének és online tevékenységének feltérképezését. Így a Meta képessé válik arra, hogy relevánsabb hirdetéseket jelenítsen meg az embereknek.

„A hirdetés és a hirdetést megtekintő személy kapcsolata másodpercektől (pl. kattintás, kedvelés) akár napokig is tarthat (pl. vásárlási szándék, kosárba helyezés, majd később vásárlás egy weboldalon vagy alkalmazásban). Az időbeli tudatossággal rendelkező modellezés révén a Meta Lattice nemcsak egy ember valós idejű szándékait képes megragadni a felhasználói viselkedés alapján, hanem a hosszú távú érdeklődést is előre tudja vetíteni”

– mondta Dávid Ádám, aki már sok éves tapasztalattal rendelkezik az online hirdetési kampányok kezelése terén.

  Duguláselhárítás Budapest

Megosztom