Vitézy kontra V. Naszályi

A Budavári Önkormányzat, a Budapesti Közlekedési Központ és a Budapest Közút együttműködésének eredményeképp új végállomási forgalmi rendet vezetnek be a Batthyány téren. Ennek köszönhetően a jelenleginél a gyalogosok igényeit jobban szem előtt tartó és zöldebb környezet születik az I. kerület jelentős közösségi közlekedési csomópontján.

A Batthyány tér június 5-én, szombaton kezdődő átalakításának célja, hogy a Budavári Önkormányzattal együttműködve olyan közterület jöjjön létre, amely kedvez a gyalog közlekedőknek.

Az új végállomási forgalmi rend bevezetésével csökken a buszok által elfoglalt terület mérete, így a járdák és a zöldterületek növelésével a mostaninál gyalogosbarátabb környezet építhető ki. A Budavári Önkormányzat a meglévő zöldfelületek felújítását június hónap folyamán végzi el, ezenkívül új szelektív hulladékgyűjtőkkel és felújított padokkal járul hozzá egy modernebb és az ott lakók igényeit jobban szem előtt tartó Batthyány tér kiépítéséhez. Ezek kihelyezése júliusban várható.

A forgalmi rend átalakításának következtében felszabaduló, Dunával párhuzamos, Fő utca felőli szervizúton pedig további rendezett, virágokkal borított gyalogos területet alakít ki az önkormányzat.

Vitézy Dávid úgy gondolja, hogy a beruházás nem is meri a gyalogosok szokásait és ennek Facebook oldalán leírta.

A fölső, a 11-es busz eddigi végállomását ábrázoló fotóval hirdeti a BKK – Budapesti Közlekedési Központ, hogy az I. kerületi polgármester nyomására száműzik a buszokat a Batthyány tér jelentős részéről. Szomorú egy történet ez, érdemes picit elidőzni rajta. Mi történik ugyanis? Az egyik kerületi polgármester nyomására, aki érthető módon a saját kerületében próbál új köztereket nyerni, végülis három másik kerület lakóival tolnak ki – épp azért létezne elvileg Fővárosi Önkormányzat és BKK, hogy ez ne történhessen meg.

Az új forgalmi rendet két ütemben vezetik be, az építési munkák június 5. és 8. (szombat és kedd) között tartanak. Ez idő alatt lezárják a Dunával párhuzamos szervizutakat, az autóbuszok fel- és leszállóhelye pedig ideiglenesen megváltozik:

  • a 39-es és a 109-es buszok végállomása a Fő utcán, a Vásárcsarnok előtt lesz,
  • a 11-es és a 111-es buszok végállomási megállóhelye az északi oldalra, az aluljáró „A” jelű lépcsőjénél található megállóhelyre (korábbi leszállóhelyre) kerül át,
  • a 990-es buszok Normafa felé a Batthyány tér végállomás területére nem térnek be, ezért a Bem rakparton, a 19-es, és a 41-es villamosok megállója melletti villamospótló megállóhelyen állnak meg.
  Vitézy levélben fordult az ellenfeleihez

A végleges végállomási forgalmi rend június 9-én, szerdán lép életbe. Ekkortól az autóbuszokra az alábbi helyeken lehet felszállni:

  • a 39-es és a 109-es buszokra a templom előtti szervizúton,
  • a 11-es és a 111-es buszokra a tér északi oldalán, az aluljáró „A” jelű lépcsőjénél található megállóhelyen,
  • a 990-es buszokra Normafa felé a Bem rakparton, a villamosmegálló melletti villamospótló megállóhelyen; míg Rákoskeresztúr felé változatlanul a Fő utcán, a Vásárcsarnok előtt.

A Batthyány tér kisebb átépítésével a közúti forgalmi rend is megváltozik. Június 8-án (kedden) 8 órától a Bem rakpart felől megszűnik a Fő utca irányába való balra kanyarodási lehetőség. A tér déli útpályájának egyirányúsítása is megváltozik: a Fő utca felől csak a BKK-járatok és a taxik hajthatnak be. A Bem rakpart felől a Fő utca felé a Csalogány utcánál lehet áthajtani, és a Csalogány utca–Fő utca torkolatban a Duna felől érkezők jelzőlámpa segítségével kanyarodhatnak balra.

A Batthyány téren lévő taxiállomás átkerül a szervizút túloldalára, a 39-es autóbuszok megszűnő végállomási megállóhelyére, a templom előtt pedig buszmegállókat alakítanak ki.


Megosztom