•  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

A Budapesti Közlekedési Központ a budapesti aktív és mikromobilitás (gyaloglás, kerékpározás és kis elektromos járművek – pl. rollerek) helyzetéről, jövőjéről és a lehetséges intézkedési területekről, illetve a bringasztráda-hálózatról készített vitaindító dokumentumot. Ennek alapján a Főpolgármesteri Hivatal és a BKK széles körű véleményezési és szakmai tervezési folyamatot indít el egy aktív és mikromobilitási stratégia és cselekvési terv elkészítéséhez.




A világ progresszív nagyvárosaihoz hasonlóan Budapest is az aktív és mikromobilitás fejlesztésétől reméli a város élhetőségének javítását. A gyaloglásra-kerékpározásra való nyitottság nagy lehetőség, amit még nem használunk ki eléggé; a közlekedési egyenlőség megteremtése elengedhetetlen ahhoz, hogy Budapest élhető és sikeres város legyen; fontos a gyalogos-kerékpáros útvonalak minőségének, közvetlenségének, a közterületek vonzerejének és a biztonságának javítása; a rekreációs aktív „utazások” felértékelődésével szükség van a megfelelő helyszínek biztosítására, „egészséges” utcák, zöldfelületekkel övezett utak kiépítésére, hogy legalább a közeli kirándulásokra ne autóval induljanak a budapestiek; nélkülözhetetlen az együttműködés a közösségi közlekedéssel; illetve a közösségi közlekedés mellett a kerékpározás, a gyaloglás, a mikromobilitás nagyobb aránya növelheti egy adott út kapacitását, áteresztőképességét, amely a gépjárműforgalom számára is megoldást jelent a torlódások csökkentésére.

Dorosz Dávid főpolgármester-helyettes arra hívta fel a figyelmet, hogy a most közzétett mikromobilitási vitaanyag kidolgozásakor kiemelt szerepet kapott a társadalmi igazságosság és a klímavédelem. Egyrészt az a cél, hogy a város lakossága különböző közlekedési módokat használhasson. Mindezt anyagi helyzetétől függetlenül, emellett gyorsan és biztonságosan. Másrészt, a városvezető szerint arra kaptak felhatalmazást, hogy egy zöld és fenntartható, a klímavédelmet szem előtt tartó Budapestet építsenek. Ennek a munkának az egyik nagyon fontos lépése lehet a most vitára bocsátott dokumentum.

A teljes infó a bkk.hu oldalon

Ezt is olvassa el!
Már megint Japán

Egyelőre csak a Toyota tesztpályáján repülhetett

A II. kerületben folyó munkálatok

Akadémia parkoló átépítése - folyamatban - várható befejezés: november 2.

Újra maszkosztás a közlekedőknek

Újra megközelíti a 100 százalékot a maszkviselési hajlandóság a budapesti közösségi közlekedés járművein

Döntött a Közgyűlés a bringasávokról

A biciklisávokról, és a Nagykörút jövőjéről

Van még mit tanulni

A közlekedésrendészet elővette a kerékpárosokat is.

Nincs maszk, nincs tömegközlekedés

Szeptember 15-től kizárhatók az utazásból azok, akik nem hordanak az orrukat és szájukat eltakaró maszkot, kendőt vagy sálat. (adsbygoogle = Tovább

Sűrűbben indított járatokkal készül a BKK a csütörtöki Szuperkupára

Fontos tudni, hogy a járműveken és a megállóhelyeken továbbra is kötelező a maszkviselés

A főváros újratervezi a Csömöri úti felüljáró felújítását, egy évet csúszik a munka

Újratervezés miatt egy évet csúszik a Csömöri út - Drégelyvár utcai közúti felüljáró felújítása

Wintermantel: Emberkisérlet Budapesten

A politikus Karácsony Gergely főpolgármester a Nagykörút új forgalmi rendjéről szóló hétfői bejelentésére reagált.

Ha érdekesnek találtad, írd meg véleményed

Comments are closed.