Az ország leginkább leterhelt vasútvonala újul meg

Megosztom

A hatmilliárdos beruházásban többek közt a Nyugati pályaudvar és a Kőbánya-Kispest közötti sebességkorlátozást is megszüntetik.

Jövő áprilistól várhatóan hat hónapig tart majd az ország legforgalmasabb Budapest-Cegléd-Szolnok és Budapest-Vác-Szob elővárosi vasútvonal emelt szintű karbantartása. Az előbbi projekt részleteiről a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatója számolt be az MTI-nek.

A pálya kritikus szakaszainak karbantartására a MÁV Zrt. jövőre 6 milliárd forintot csoportosít át.

 



Az elmúlt 10 év legnagyobb volumenű, a MÁV saját forrásából megvalósuló beruházása során a tervek szerint hat hónap alatt

felújítják a vágányokat,
cserélik az ágyazatot, a felépítményt és a váltókat,
emellett szükség szerint javítják a biztosítóberendezéseket és a felsővezetékeket is.

Loppert Dániel elmondta, hogy a szolnoki vonalon évente 19 millióan utaznak. „A teljes MÁV-Start közlekedés hetede ezen zajlik, jelentős elővárosi és a Debrecen irányába menő távolsági forgalmat is bonyolítanak” – tette hozzá.

A kommunikációs igazgató ismertette, hogy elavult az infrastruktúra a csaknem 100 kilométeres szakaszon. Mintegy 14 kilométeren van állandó és 9 kilométeren ideiglenes forgalomkorlátozás.

Az átépítés nagyrészt erre a 25 kilométeres szakaszra összpontosul majd, ezen belül is a Nyugati pályaudvar és a Kőbánya-Kispest közötti részre, ahol óránkénti 40-60 kilométeres sebességkorlátozás van érvényben.

Megszűnik a sebességkorlátozás
A beruházás kimondott célja a szolnoki vonalon tapasztalható problémák kezelése, a menetrend szerinti közlekedés javítása, az új KISS típusú emeletes motorvonatok érkezéséhez szükséges infrastruktúra megteremtése és az utasok megfelelő szintű kiszolgálása.
„A beruházást követően megszűnik a sebességkorlátozás, így visszaállhat az óránkénti 80 kilométeres sebesség a szakaszon” – jegyezte meg Loppert Dániel.


Megosztom

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.