Két hete történt. Akár tömegszerencsétlenséget is okozhatott volna az eset. Rákospalota-Újpest állomás előtt valaki lekapcsolta az utolsó vasúti kocsit a szerelvényről. A telex.hu információi szerint tudatosan történt az eset, ezért a MÁV vasúti szabotázsra gyanakszik és a BRFK is nyomozást indított.
A MÁV is elismerte az esetet, mint írták, szerencsére a következő tehervonat mozdonyvezetője időben észlelte a lekapcsolt, lefékezett kocsit, és előtte mintegy 40 méterrel megállt a szerelvény.
Két hete vasárnap a Rákospalota-Újpest állomás előtt egy tehervonatnak 8 percet állnia kellett. Ezalatt valaki szakszerűen lekapcsolta az utolsó kocsit. A művelethez szakismeret kellett, mert ha elvét valamit, a mozdonyvezető a fékrendszer légnyomásának csökkenésén keresztül észreveszi, hogy piszkálják a vonatot.
Szponzorált tartalom következik
Honlapszerkesztés SEO Teljes körű online hirdetések
- Linképítésby arold on 2024.01.05. at 16:24
https://honlapszerkesztes-seo.hu/feed A linképítés olyan SEO technika, amely során más weboldalak hivatkoznak egy adott oldalra (backlink-ek létrehozása). Célja, hogy növelje az oldal The post Linképítés appeared first on […]
A lekapcsolás után a végjelzés-tárcsákat is leszedték az utolsó kocsiról és átrakták az utolsó előttire. Ez azért volt fontos az elkövetőnek, mert azért megy ki a peronra mindig az állomásfőnök, hogy figyelje, hogy megvan-e az utolsó kocsi, vagyis hogy ott vannak-e a végjelzés-tárcsák a vonat végén, nem maradt-e kint valami a pályán.
Az elkövető mechanikusan befékezte a lekapcsolt vagont, hogy nagyobb legyen a baj. Tudnia kellett, hogy a szerelvény legalább 5 percet fog állni, mert ehhez be kell lépni a kocsik közé, és nyilván ő sem akart meghalni.
- Hogyan segíthet egy személyi edző az egészséges életmódban?
- Továbbra is fenntartási munkákat végeznek az M0-ás autóúton
- Harmadfokúra emelkedik az árvízvédelmi készültség
- Álmodtak egy világot maguknak – Makláry Kálmán gyűjteményéből címmel kiállítás nyílt Budapesten
- Ez sem jött össze
Úgy tudjuk, a katasztrófa elkerülésében a szerencse is nagy szerepet játszott. A következő tehervonat ugyanis más okokból 40-es sebességjelzést kapott, és ezért még éppen meg tudott állni. Ezen a főpályán egyébként 80 km/órás sebességgel lehet menni. Vasutas körökben úgy tartják, hogy vasárnap klasszikus szabotázskísérlet történt a MÁV-nál.