Két hete történt. Akár tömegszerencsétlenséget is okozhatott volna az eset. Rákospalota-Újpest állomás előtt valaki lekapcsolta az utolsó vasúti kocsit a szerelvényről. A telex.hu információi szerint tudatosan történt az eset, ezért a MÁV vasúti szabotázsra gyanakszik és a BRFK is nyomozást indított.
A MÁV is elismerte az esetet, mint írták, szerencsére a következő tehervonat mozdonyvezetője időben észlelte a lekapcsolt, lefékezett kocsit, és előtte mintegy 40 méterrel megállt a szerelvény.
Két hete vasárnap a Rákospalota-Újpest állomás előtt egy tehervonatnak 8 percet állnia kellett. Ezalatt valaki szakszerűen lekapcsolta az utolsó kocsit. A művelethez szakismeret kellett, mert ha elvét valamit, a mozdonyvezető a fékrendszer légnyomásának csökkenésén keresztül észreveszi, hogy piszkálják a vonatot.
Szponzorált tartalom következik
Honlapszerkesztés SEO Teljes körű online hirdetések
- Mi az a linképítés?by arold on 2024.12.25. at 08:50
https://honlapszerkesztes-seo.hu/feed A linképítés az online marketing egyik fontos része, amelynek célja, hogy más weboldalakon elhelyezett hivatkozások segítségével növelje egy adott weboldal The post Mi az a linképítés? appeared […]
A lekapcsolás után a végjelzés-tárcsákat is leszedték az utolsó kocsiról és átrakták az utolsó előttire. Ez azért volt fontos az elkövetőnek, mert azért megy ki a peronra mindig az állomásfőnök, hogy figyelje, hogy megvan-e az utolsó kocsi, vagyis hogy ott vannak-e a végjelzés-tárcsák a vonat végén, nem maradt-e kint valami a pályán.
Az elkövető mechanikusan befékezte a lekapcsolt vagont, hogy nagyobb legyen a baj. Tudnia kellett, hogy a szerelvény legalább 5 percet fog állni, mert ehhez be kell lépni a kocsik közé, és nyilván ő sem akart meghalni.
- Új kukák kerülnek Budapest utcáira
- 300 milliárd forintnyi uniós támogatás Budapestnek
- Az ALTEO is a BudaPartra költözik: közel 100%-os telítettségen a DOWNTOWN irodaház
- Januárban is ingyenes korizási lehetőség várja az iskolásokat
- Fizess a látványért!
Úgy tudjuk, a katasztrófa elkerülésében a szerencse is nagy szerepet játszott. A következő tehervonat ugyanis más okokból 40-es sebességjelzést kapott, és ezért még éppen meg tudott állni. Ezen a főpályán egyébként 80 km/órás sebességgel lehet menni. Vasutas körökben úgy tartják, hogy vasárnap klasszikus szabotázskísérlet történt a MÁV-nál.