Két hete történt. Akár tömegszerencsétlenséget is okozhatott volna az eset. Rákospalota-Újpest állomás előtt valaki lekapcsolta az utolsó vasúti kocsit a szerelvényről. A telex.hu információi szerint tudatosan történt az eset, ezért a MÁV vasúti szabotázsra gyanakszik és a BRFK is nyomozást indított.
A MÁV is elismerte az esetet, mint írták, szerencsére a következő tehervonat mozdonyvezetője időben észlelte a lekapcsolt, lefékezett kocsit, és előtte mintegy 40 méterrel megállt a szerelvény.
Két hete vasárnap a Rákospalota-Újpest állomás előtt egy tehervonatnak 8 percet állnia kellett. Ezalatt valaki szakszerűen lekapcsolta az utolsó kocsit. A művelethez szakismeret kellett, mert ha elvét valamit, a mozdonyvezető a fékrendszer légnyomásának csökkenésén keresztül észreveszi, hogy piszkálják a vonatot.
Szponzorált tartalom következik
Honlapszerkesztés SEO Teljes körű online hirdetések
- Miért fontos a betűtípus egy oldalnálby arold on 2024.12.31. at 11:22
https://honlapszerkesztes-seo.hu/feed A Google a webes tipográfia területén a Google Fonts platformon keresztül számos ingyenes és nyílt forráskódú betűtípust tesz elérhetővé. Ezek The post Miért fontos a betűtípus egy oldalnál […]
A lekapcsolás után a végjelzés-tárcsákat is leszedték az utolsó kocsiról és átrakták az utolsó előttire. Ez azért volt fontos az elkövetőnek, mert azért megy ki a peronra mindig az állomásfőnök, hogy figyelje, hogy megvan-e az utolsó kocsi, vagyis hogy ott vannak-e a végjelzés-tárcsák a vonat végén, nem maradt-e kint valami a pályán.
Az elkövető mechanikusan befékezte a lekapcsolt vagont, hogy nagyobb legyen a baj. Tudnia kellett, hogy a szerelvény legalább 5 percet fog állni, mert ehhez be kell lépni a kocsik közé, és nyilván ő sem akart meghalni.
- Esküvői zene: Hogyan válassz DJ-t, hogy a lakodalom felejthetetlen legyen?
- Könyvelés Budapesten – Miért a jó könyvelő a legjobb befektetés?
- Polgármesterünknek sem tetszik minden, amit fent csinálnak
- Forró Tamásra emlékezve – A láthatatlan tévés legendája
- Teljesen leállt a baleseti sebészet a Szent János Kórházban
Úgy tudjuk, a katasztrófa elkerülésében a szerencse is nagy szerepet játszott. A következő tehervonat ugyanis más okokból 40-es sebességjelzést kapott, és ezért még éppen meg tudott állni. Ezen a főpályán egyébként 80 km/órás sebességgel lehet menni. Vasutas körökben úgy tartják, hogy vasárnap klasszikus szabotázskísérlet történt a MÁV-nál.