•  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Amikor hőségben sportolunk, kulcsfontosságú a folyadékpótlás. Milyen folyadékot célszerű ilyenkor fogyasztani? Mikor és mennyit igyunk? Érdemes speciális sportitalokat inni?




Edzés előtt egy-két órával kisebb adagokban fogyasszon el fél liter folyadékot! Sport közben – szintén beosztva – óránként 0,8 l folyadék fogyasztása ajánlott, a legjobb 15-20 percenként másfél-két decilitert inni. A sportolás befejeztével a szervezet víztartalékait ismét fel kell tölteni a verejtékkel veszített vízveszteség függvényében. Ha az edzés különösen megerőltető és nagy vízvesztéssel jár, illetve, ha valaki egyébként is az átlagosnál nagyobb mértékben izzad, akkor több folyadékot kell fogyasztania. – írja a webbeteg.hu

Ha valaki alkalmanként maximum egy órát sportol, kiválóan alkalmas a folyadékpótlásra a vezetékes víz vagy az ásványvíz. Több órás fizikai terhelés mellett azonban különösen fontos odafigyelni a nátrium pótlására is, ennek érdekében a fogyasztott víz nátrium-klorid tartalma literenként 0,4-1,2 g kell, hogy legyen. Nagyon megfelelő erre a célra, ha három az egyhez arányban vizet kever gyümölcslével, és literenként egy gramm konyhasót ad hozzá. A nátriumban szegény (hipotóniás) italok fogyasztása esetén fennáll a veszélye annak, hogy a vér nátriumszintje túl alacsony lesz, melynek következtében fejfájás, émelygés, izomgyengeség és zavarodottság lép fel, sőt a páciens akár kómába is eshet.

Hozzászólások

Ezt is olvassa el!
Majka befejezte, Köllő villantott

Arold Péter Hat év zsűrizés után Majka úgy döntött befejezi a Sztárban sztár című műsor zsűrizését. Facebook bejegyzésében el is Tovább

Pintér Tibor tagadja a vádakat és perrel fenyegetőzik

A Nemzeti Lovas Színház igazgatója, Pintér Tibor a minap alaposan ellátta egyik beosztottja baját

Schwarzi köszöni jól van, kémkedni fog

A történet egy világméretű kémkaland, melynek középpontjában egy apa és lánya állnak

Bochkor újra lő

Bochkor azóta nem rádiózott, hogy az NMHH nem hosszabbította meg a Music FM (és a Sláger Rádió) frekvenciaengedélyét

Bochkor Gábor tegnapja

Arold Péter Tegnap visszatért a média állítólagos mindenkori reggeli sós nagyágyúja, Bochkor Gábor. Volt szerencsém az autóban belehallgatni a reggeli Tovább

Így készítsd a padlizsán pástétomot

Energiaérték: 424 Kj /101 kcal) fehérje:3,9 g, zsír 6,7 g, szénhidrát 6,2 g.

Csirkemell tojásos, sajtos, fűszeres masszával

Hozzávalók 1 adagra: 200 g csirkemell (240 kalória, 45 g fehérje, 0 g ch) 40 g basmati rizs (144 kalória, Tovább

Labancz Lilla megint villantott

Az Amerikában élő magyar színésznő az Álom.net szereplője szereti megmutatni szinte minden porcikáját.

Ki emlékszik Molnár Anikóra?

Szalma Bori Anikó, ha éppen mást nem csinál, füvet nyír, és mivel a meleg is nagy, mindezt lenge öltözékben. Ha Tovább

0 0 vote
Article Rating

Ha érdekesnek találtad, írd meg véleményed

Subscribe
Visszajelzés

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments