•  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

A demencia világszerte, így Magyarországon is egyre több embert érint. A megelőzésben a helyes életmódnak is kulcsszerepe van: összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat.

A demencia nem egyetlen betegség, hanem egy egész csoport: azokat az egészségromboló folyamatokat hívjuk együttesen így, amelyek az idegsejtek pusztulásával, ezzel együtt pedig szellemi hanyatlással járnak. Ahogy az átlagéletkor kitolódik és az emberek egyre hosszabb életet élnek, úgy nő ennek a főként időseket érintő betegségcsoportnak az előfordulása is.

Világszerte nagyjából ötvenmillióra becsülik az előfordulását, de ahogy mindenhol, úgy Magyarországon is csupán becsülni lehet az érintettek számát. A Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján már a kétmilliót is meghaladja a 65 évnél idősebbek száma, a hatvanas éveink elejétől pedig a demencia kialakulásának a veszélye tízévenként megduplázódik. Ez alapján kalkulálva az érintettek aránya meghaladhatja a kétszázezret is. A társadalom öregedése miatt a következő években még több magyar embert érinthet ez a betegségcsoport.

A legjobb mozgásformák időseknek

Bár a demencia kialakulásában a genetikai háttérnek fontos szerepe lehet (ha a családunk több tagjánál kialakult a betegség, nagyobb eséllyel fordulhat elő nálunk is), az életmódunk is jelentős hatással bír. A kevés mozgás és alvás, a stressz, illetve a káros szenvedélyek (dohányzás, alkoholfogyasztás) is növelik a kockázatot. Szintén gondot okozhat az egészségtelen, tápanyagokban szegény étrend is. A szellemi egészségünk érdekében tehát érdemes megfogadni az alábbi tanácsokat!

Olvassa tovább a hazipatika.com oldalán

 

Ezt is olvassa el!
Schwarzi köszöni jól van, kémkedni fog

A történet egy világméretű kémkaland, melynek középpontjában egy apa és lánya állnak

Ki emlékszik Molnár Anikóra?

Szalma Bori Anikó, ha éppen mást nem csinál, füvet nyír, és mivel a meleg is nagy, mindezt lenge öltözékben. Ha Tovább

Labancz Lilla megint villantott

Az Amerikában élő magyar színésznő az Álom.net szereplője szereti megmutatni szinte minden porcikáját.

Csirkemell tojásos, sajtos, fűszeres masszával

Hozzávalók 1 adagra: 200 g csirkemell (240 kalória, 45 g fehérje, 0 g ch) 40 g basmati rizs (144 kalória, Tovább

Majka befejezte, Köllő villantott

Arold Péter Hat év zsűrizés után Majka úgy döntött befejezi a Sztárban sztár című műsor zsűrizését. Facebook bejegyzésében el is Tovább

Bochkor újra lő

Bochkor azóta nem rádiózott, hogy az NMHH nem hosszabbította meg a Music FM (és a Sláger Rádió) frekvenciaengedélyét

Sport és hőség – Mit igyunk?

Érdemes speciális sportitalokat inni?

Így készítsd a padlizsán pástétomot

Energiaérték: 424 Kj /101 kcal) fehérje:3,9 g, zsír 6,7 g, szénhidrát 6,2 g.

Pintér Tibor tagadja a vádakat és perrel fenyegetőzik

A Nemzeti Lovas Színház igazgatója, Pintér Tibor a minap alaposan ellátta egyik beosztottja baját

Bochkor Gábor tegnapja

Arold Péter Tegnap visszatért a média állítólagos mindenkori reggeli sós nagyágyúja, Bochkor Gábor. Volt szerencsém az autóban belehallgatni a reggeli Tovább

Ha érdekesnek találtad, írd meg véleményed

Comments are closed.